فصل سوم سرزمین مادری از هفته آینده شروع خواهد شد و در آن شاهد ادامه ماجراهای «رهی» و این بار در زمان انقلاب خواهیم بود.

سرزمين مادري 3

به گزارش همشهری آنلاین، سریال سرزمین مادری با کارگردانی کمال تبریزی بین سال‌های ۸۷ تا ۹۶ ساخته شده و اولین بار بهمن سال ۹۲ با نام سرزمین کهن روی آنتن رفت. هرچند قرار بود یک ماه پیش از این تاریخ پخش شود. در آن زمان مسئله پوشش بازیگران در بازنمایی زمان پیش از انقلاب باعث شد سریال با اصلاحاتی و از بهمن ماه پخش شود. اما روند این پخش هم چندان ادامه پیدا نکرد و بعد از چند قسمت متوقف شد. این بار به دلیل اعتراض بختیاری‌ها به یکی از دیالوگ‌های سریال. در این سریال یکی از چهره‌های فرقه دموکرات با بازی به خانواده بختیاری ‌می‌گوید به چه چیز خودتان افتخار می‌کنید؟ به کدام اصل و نسب؟ به سر پا گرفتن سگ‌های انگلیسی و کاسه‌لیسی کنسول انگلیس؟ می‌خواهید فردا سر کلاس برای بچه‌ها قصه این که بختیاری‌ها چطور بختیاری شدند را بگویم؟ " حتی تصویر سردار اسعد بختیاری هم در این نما، نمایش داده شد.

به هر حال همین دیالوگ و اعتراضات بختیاری‌ها باعث شد سریال دیگر از تلویزیون پخش نشود تا این که سال ۱۴۰۲ از طریق تلوبیون منتشر شد.

فصل‌های پیشین

فصل اول سریال شامل کودکی شخصیت رهی با بازی علی شادمان بود. در این فصل رهی پس از بمباران دهکده محل سکونت‌شان توسط نیروهای متفقین، از زیر آوار بیرون کشیده می‌شود و پس از چند روز مراقبت توسط مادرش به تهران ‌می‌رود. سال‌ها بعد او در یک خانواده توده‌ای رشد ‌می‌کند، اما بر اثر ماجراهایی او به یک خانواده درباری سپرده می‌شود. در این خانواده است که او به هویت خود پی می‌برد و به یک خانواده دیگر که مذهبی هستند سپرده می‌شود. گفته شده علی شادمان که در آن سال‌ها در سن رشد بوده، با تزریق آمپول ضد رشد، چهره و قدش را ثابت نگه داشته تا همان شمایل کودکی را داشته باشد.

فصل دوم رهی را در دوران جوانی و این بار با بازی شهاب حسینی ‌می‌بینیم. ماجراهای این فصل بین سال‌های ۱۳۳۸ تا ۱۳۴۴ ‌می‌گذرد و حوادث این دوران را از قبیل انقلاب سفید و حادثه فیضیه قم و قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ نشان می‌دهد.

فصل سوم که ماجراهای میانسالی رهی است و تا روز شروع جنگ را در برمی‌گیرد، قرار بود از اردیبشهت ماه امسال از شبکه سوم پخش شود، اما این اتفاق به تعویق افتاد. اما سریال ابوالقاسم طالبی در ماه رمضان روی آنتن رفت و این شایعه را به وجود آورد که فصل سوم سریال ممکن است پخش نشود. اما حالا با پخش تیزر فصل سوم مشخص شده این سریال از ۲۷ تیرماه به پخش برسد.

بازیگرانی که در فصل سوم تغییر کردند

اصلی‌ترین بازیگر این سریال که در فصل حضور نخواهد داشت، ‌ شهاب حسینی است. او که در فصل پیش بازیگر نقش رهی در جوانی بود، در این فصل که این شخصیت وارد میانسالی شده جایش را به آرش مجیدی داده است. به جز این تغییر بازیگرانی هم به این فصل اضافه شده اند. از جمله مچون کوروش سلیمانی، سعید راد، گلچهره سجادیه، بابک حمیدیان، مهران رجبی، حسین مهری، مجید سعیدی، حسین عابدینی و لیلا برخورداری.

کد خبر 865258
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha